Ezeket (sz)edd, hogy jobb legyen a szex!

A libidónkat számos tényező befolyásolja: hormonszintünk, általános életvitelünk, esetleges betegségeink, vagy a pszichés állapotunk is beleszól abba, hogy mennyire kívánjuk a szexet. Libidónkért mi is sokat tehetünk testmozgással, relaxációval, sőt, táplálkozással is – ezúttal erről olvashattok.

Köztudott, hogy megfelelő táplálkozással javíthatunk a közérzetünkön, és ez kiváltképp igaz a nyári hónapokra: a nagy meleg megterhelést okoz a szervezetünknek, melyet könnyebben átvészelünk, ha életmódot váltunk. A libidó és az általános közérzet kéz a kézben járnak: ha rossz passzban vagyunk, krónikus betegségeink vannak, vagy sok a stressz a munkában, érthető, hogy kevesebb kedvünk van egy-egy légyotthoz. Az ideális hormonszinten túl a kulcs a felpörgetett anyagcsere – egyes anyagcsere-betegségek, például a pajzsmirigy alulműködés esetében gyakori a libidócsökkenés, hiszen a szervezet nem „ég” olyan fokozaton, mint kellene. Nézzük, mit tegyünk, pontosabban mit együnk, hogy jobb legyen a helyzet!

Évszázadok óta kezelnek libidógondokat ginzenggyökérrel, ám nem mindegy, melyik fajtát választjuk: míg a szibériai (eleuthero) ginzeng főként megterhelő szellemi tevékenység és gyenge immunrendszer esetén használatos, az ázsiai (panax) ginzeng felpörgeti az anyagcserét, fokozza a vérkeringést és a nemi vágyat, és hatásos fegyvere az impotenciának. Hazánkban a panax ginzeng ampulla, por és kapszula formájában kapható, a lényeg, hogy kúraszerűen szedjük (egy hónap után tartsunk egy hét szünetet), legfeljebb napi két alkalommal.

Ha már az anyagcseréről beszélünk, értelemszerűen minden vérbőséget okozó, vérkeringést fokozó fűszer alkalmas a libidónk növelésére: a fahéj amellett, hogy felpörgeti az anyagcserét, kellemes illata miatt fokozottan növeli a nemi vágyat, csakúgy, mint a vanília. A különböző csípős paprikák közül a chilifajták bírnak a legjobb vágykeltő hatással, fogyasztásukkor ráadásul boldogsághormonok szabadulnak fel, pont, mintha csokit ennénk. A gyömbér főként immunerősítő, vírus- és baktériumellenes tulajdonságairól ismert, de a libidónkat is feltornázhatjuk, ha készítünk egy jó erős gyömbérteát – vagy ha már nyár van, gyömbéres limonádét. Hasonlóan népszerű vágyfokozó az avokádó, ám a mai napig nem tisztázott, hogy milyen libidónövelő anyagot tartalmaz ez az érdekes gyümölcs. Valószínűbb, hogy az avokádó megjelenése, valamint olajos, csúszós húsa indítja be a fantáziánkat. Akárhogyan is legyen, az avokádó tele van jótékony zsírsavakkal, így nem csak ebből a célból ajánlott a fogyasztása.

Végül nem hagyhatjuk ki a különböző potencianövelő készítményeket, melyeket gyakran vény nélkül is megvásárolhatunk a patikában – ezekkel a gyógyszerekkel csak orvosi tanácsra, és csak végszükség esetén próbálkozzunk. Legyen szó akár női, akár férfi libidóról, a problémák oka általában a stressz, a mozgáshiány, a párkapcsolati problémák, vagy egy háttérben meghúzódó, gyakran banális betegség.  Drasztikus szerekhez csak akkor nyúljunk, ha az életmódváltás és a terápia is kudarcot vallott – bízunk benne, hogy erre nem lesz szükség!

Az egészségi állapotoddal vagy kezeléseddel kapcsolatban az elsődleges információforrás a kezelőorvosod kell, hogy legyen, ezért ha bármilyen kérdésed merül fel, lépj kapcsolatba kezelőorvosoddal! Mindig egyeztess orvosoddal, mielőtt e tájékoztatóban található bármilyen javaslatot megvalósítasz.